kamp kamp kamp!!!

tjoho för mig som äntligen orkar lägga ut ett inlägg. kul att jag börjar kalla mig själv för GK nu också. haha.
jahapp vad har man gjort sen sist man skrev då?. Vi har ju haft skolkamp och så har vi (bertarna + saykho) varit och sett talangkampen.
många kamper den senaste tidenXD haha.
Vi kan ju börja med skolkampen. för det första så gick jag faktiskt på den! tror inte jag gjorde det förra året men ångrar fan att jag inte gick då. det var faktiskt rätt så ok att stå på en kokhet läktare och skrika saker som:

"Häll ut mjölken"

"Vi som inte tycker om smurfar"

"Rosendal, tjalalalala, rosendal, tjaalalalalala"


anledningen till att vi sjöng "häll ut mjölken" var för att Linneskolans val av kläder inte var så smart XD de såg ju för fan ut som mellanmjölkspaket! gröna ränder och resten vitt. haha.
anledningen till att vi sjöng smurfar var för at fyris hade en smurf som maskot. fast den ända grejen jag inte fattade var varför celsius hade en kyckling?!? varför just en kyckling? hittade de inte någon anna dräkt eller? haha:P
sen så såg man såklart lite grann på brännbollen, där Jonas (våran idrottslärare) verkligen var skitdålig. och han som tvingar oss att göra en massa dryga saker. så kan han knappt träffa bollen med kärringträet. ok, så dålig var han inte men man blev lite förvånad.

talangkampen var såklart lika bra som förra året, även om det nu mest var sång så var det faktiskt rätt så ok. Soran var ju där. + den här andra snubben, vad han nu hette. jag vet inte varför men jag faller inte riktigt för sorans humor. vissa saker han sa var såklart klockrena men... det är inte tillräckligt. egentligen skulle ju johan glans ha varit där och snackat men så blev det då inte p g a att han behövde åka akut till sjukan.
vinnaren var en tjej som både sjöng och beatboxade. inte samtidigt då men hon hade en liten manick (typ nån slags sound recorder) som spelade in vissa toner hon tog. sen gjorde hon det till en låt. skithäftigt! hon förtjänade första plats!
fast det är lite bad att skrapan nu har vunnit två gånger på rad! fan nästa år måste någon annan vinna!

och imorgon är det rosendagen! då blir det tävling igen. fast om det är skitväder vägrar jag att åka in till stan. fata vad värdelöst att sitta där i regnet hela dagen.
aja.. that's it från mig

// Michan




Något du har på hjärtat?

Kommentera mitt inlägg:

Ditt snygga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0