Bra anime/manga

De bästa anime/manga serierna som jag läst och sett är nog, när jag tänker efter, dessa:

666 Satan: (manga, men förhoppningsvis så blir det en anime) kallas även O-parts hunter i vissa länder (suck)
Själva handlingen i denna manga är jäkligt lik den i naruto. handlar om en kille som har djävulen "inlåst" i sin själ, typ. Lite svårt att förklara men den är riktigt bra. Om du tyckte om naruto så borde du läsa denna!


Kuroshitsuji: (Black butler): handlar om Ciel phantomhive, 12 år gammal, och hans butler sebastian, som inte är vilken butler som helst. Mer vill jag inte spoila :P

Fullmetal alchemist: Denna är och kommer alltid vara en av mina favoriter. Handlar om två bröder som söker efter de vises sten. Anledningen till varför man älskar denna så mycket beror till största del på karaktärerna och spänningen. Man kan inte sluta titta på den. Utöver detta så avslutades nyligen en ny säsong av FMA:
Fullmetal alchemist: brotherhood: Eftersom den första säsongen fick ett "påhittat" slut som jag kallar det så gjorde de om serien helt från början och följde mangan till slutet. Nästan lite sorgligt att Serien, och mangan, tog slut precis samtidigt!!! :(

Durarara! : även denna serie har sjukt sköna karaktärer. bland annat har vi den huvudlöse ryttaren celty, en rysk sushi-säljare som kallar sig för simon och Izaya som älskar att se människor "stupa".
den är riktigt bra, även denna avslutades nyligen.

Soul Eater: Denna kommer på första plats för mig! har precis den humorn jag är ute efter, och det finns även ett natt-version av den som är mycket blodigare än dags-versionerna. I like it! Den kan se barnsligt tecknad ut, men emellanåt är det riktigt grym. Återigen: I like it.
Här har vi personer så som: Black star: En kille som har ett enda mål: att bli gud! Kid( Death the kid): perfektionisten som bryter ihop så fort han ser en förstörd staty och Maka: Som med sin vän Soul försöker nå sitt mål: att göra soul till en death-schtyche. (om det stavas så). Utanför detta finns det massor med fler karaktärer som man bara älskar,mina favoriter är: Makas pappa Spirit och Dr stein (franken stein) som är de tre huvudpersonernas lärare, typ.

se den!

To aru majutsu no index: handlar om en kille som bor i ett framtida samhälle där det finns vissa personer som kallas för ESP. (Betyder att de besitter krafter). det jobbiga med denna kille är att hans förmåga är att kunna stoppa annan "magi", vilket leder till att han har väldigt mycket otur.

D.gray man: Du kan se serien, men läs mangan också! den är mycket, mycket bättre. Själva serien har alldeles för mycket fillers enligt mig, men den är fortfarande ok att se på. Har väldigt härlig humor, och snygga karaktärer. om du tycker om exorsism ska du se denna.

Den sista serien jag kommer ta upp nu är:

Pandora hearts: TYCKER DU OM ALICE I UNDERLANDET SKA DU SE DENNA! De flesta karaktärer basseras på de som finns i alice i underlandet. jag bara älskade denna serie, då jag äskar alice i underlandet.


jag har massor med fler anime, och då menar jag verkligen det, men dessa är bland de bästa. såklart så har jag sett naruto mm. även de är bra men vissa slår även naruto, tyvärr. :P


Något du har på hjärtat?
Postat av: A:L

Jay <3 det var toppen sj ? <3

2010-07-31 @ 07:47:06
URL: http://readthiiis.blogg.se/
Postat av: MYMiC

HAHA omg ja! mjaa, lite varning där kanske huhu! x)



Asbra tips på anime, ska se lite ikväll :D

2010-07-31 @ 13:30:06
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Moa

:)

vad gör du??

2010-07-31 @ 23:44:04
URL: http://moooaah.blogg.se/
Postat av: miRa - tildas störtsa fan !! <3

Fin blogg, vad gör du just nu`? :O<3

2010-08-01 @ 22:23:46
URL: http://miiraliindberg.blogg.se/
Postat av: linnea - http://photobylinnea.blogg.se

hej, skulle du kunna säga vad du tkr om mina bilder på min blogg? Skulle bli jätte glad (:

2010-08-03 @ 14:47:06
URL: http://photobylinnea.blogg.se/
Postat av: madde

Hej! Jag har en... lite konstig fråga kanske(A)

Jag hörde att du hade designat Nicoles blogg, din syrra alltså(A) Och jag undrade, vilken textstil är det du har där man kommenterar? ♥

2010-08-04 @ 16:23:59
URL: http://lifeaccordingtomem.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Ditt snygga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0