Eurovision song contest 2009!

jaha ja, då var tävlingen avklarad, vilket slutade med att jag och eva bestämde oss för att dra till norge nästa år!
ETT STORT GRATTIS TILL NORGE!!!
"I'm in love with a fairytale.." haha låten har redan fassnat på huvudet.
fast det jag tyckte var lite konstigt var att både sverige, finland och Ukraina kom på typ top 20 XD haha... inte bra asså. tror t o m sverige kom på 21:a platsen.
fast i år var det jävligt bra låtar. asså var tredje låt (om inte mer) gick ju faktiskt att lyssna på. och det kommer från mig, som oftast hatar all musik inom melodifestivalen.
Min topplista var:
  1. Finland
  2. Norge
  3. Azerbadjan
  4. Island
  5. Sverige
  6. Armenien
  7. portugal
  8. Ukraina
  9. Ryssland
  10. Moldavien
  11. Tyskland
haha röstade på 6 stycken av mina favoriter, röstade däremot inte på norge, tänkte såhär: de kommer få så mycket poäng ändå så det spelar ingen roll. och gissade jag rätt? haha klart jag gjorde, jag äger XD de ledde ju för fan med 1560 poäng från Island. Shit säger jag bara. När väl Norge vinner viner de stort! plus att det är deras nationaldag idag också! de måste vara överlyckliga!

Här kommer vinnarlåten:



Asså för varje gång jag lyssnar på låten blir den bättre och bättre.. haha.. GO NORGE!!! (fast han borde noppa ögonbrynen)

de här syrrorna röstade jag däremot på:



jag undrar vad Norpa betyder :P haha XD

haha och såklart ARASH!!!!!



det här har varit den bästa melodifestivalen på länge säger jaga bara. många bra låtar!

// Michan

Något du har på hjärtat?
Postat av: Ida

Oj, oj, oj. Känsligt ämne?! Jag sa aldrig att de inte sjöng på engelska, jag skrev att allt jag hörde var "jodeli-jodeli-jodeli-jod"... :P

2009-05-17 @ 22:47:38
URL: http://idabom.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Ditt snygga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0