Anime-freaket igång igen

på senaste tiden har jag faktiskt börjat småkolla lite på olika anime-serier som en galning. haha, känner mig så jäkla skoltrött just nu så istället för att sätta sig och göra läxan sätter man sig vid datorn och glor på någon trevlig anime, eller läser manga.
det började med Ouran high school host club. Asså jag kan ju inte påstå att den är normal. haha fast rolig är den. handlar om en tjej som måste arbeta på Ouran high school hostclub för att tjäna ihop pengar för en vas som hon hade sönder där. Om man tycker om lite småbögig + rolig anime kan man glo på den. jag är mer förtjust i action men den här var faktiskt ok XD haha.
Den andra serien man börjat glo på en hel del är Bleach. många sa att den var så himla bra så beslöt mig för att ge den en chans XD asså.. Jag tycker inte den är super om jag ska vara ärlig men karaktärerna i serien är ju så snygga XD haha.
Den tredje var ju FMA Brotherhood. och den tycker jag verkligen inte är bra! den gamla serien var så mycket bättre! men men.. den kanske blir bättre senare. jag tror dem har gjort serien lite blodigare än förut däremot. haha vilket är det enda positiva för mig. fast det är ju trotts allt FMA. man kan inte helt bua ner dem.


och den sista, den fjärde animen är... ok.. det här är ett sjukt långt namn.. har inte ens lärt mig namnet än.. men iaff.. *förbereder sig* .. Higurashi no naku koro ni... *skrivkramp* haha skoja bara. men namnet är faktiskt rätt så långt och hur fan ska man komma ihåg de där orden? na och ku o ko och allt annat guggs, haha.
Den här serien däremot är jävligt våldsam, ibland, plus att man blir paranoid av att se den. tänk dig en kompis som helt plötsligt börjar bete sig konstigt och börjar fråga dig saker, och börjar besöka dig på natten och vet precis allt du gör och isåfall du ljuger eller inte. asså den är sjukt läskig. tycker jag i alla fall. små söta tjejer som dödar andra och tar livet av sig själva. usch. den är hemsk XD men ändå bra .. haha..
Sen måste jag ju också nämna att jag börjat läsa en manga, som helt otroligt inte blivit en anime! bara pågrund av namnet. den heter 666 satan. kan också kallas o-part hunters eller nått sånt. jag tror det var någon som nämnde att de inte ens ville göra en serie av den mangan bara pågrund av namnet. men använd de där o-part namnet istället du säger jag! va fan.. ska japan också hålla på och mesa sig så här... suck säger jag. den är ju så bra! orkar inte förklara vad den handlar om men bra är den.

Klart som fan så räcker inte detta för mig. haha . har redan idag hittat en till anime som jag vill se på.. kommer inte ihåg namnet just nu men ååhh... den verkar så bra!




// Michan





 







Något du har på hjärtat?

Kommentera mitt inlägg:

Ditt snygga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0