Soul Eater

Nu har jag tagit mig an en till anime som heter Soul eater. Den är väldigt annorlunda, spec när det gäller själva stilen på Animen. Den är liksom inte helt tecknad utan också lite animerad vilket jag tycker är ett minus.
men just att den är så himla annorlunda från andra animes tycker jag är skitbra. Har inte så himla mycket att säga om den just nu eftersom jag bara sett på 12 episoder men hitills har det varit jävligt snygga fight-scener!
 karaktärerna är skitbra:P alla har verkligen sin egna personlighet. Animen ser väldigt gullig ut på nått sätt om man bara tittar på bilderna men är rätt så blodig emellanåt. hihi tycker jag är sketabra!



men vad handlar den om då?
Jo den handlar om en grupp människor som har i uppgift att döda 99 onda själar och 1själ från en häxa. för att kunna göra måste man vara ett par. ena personen är vapnet (alltså Soul eatern) och den andra personen använder det vapnet.
ett exempel är tejen i mitten av bilden, hon använder killen med vitt hår som sitt vapen.
haha det är rätt så krångligt att förklara men om du ser animen förstår du nog.

//Michan

Något du har på hjärtat?

Kommentera mitt inlägg:

Ditt snygga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0