Till min stackars flicka

haha, idag på svenskalektionen fick vi tillbaka våra fina dikter som vi skrev ihop för ett tag sen. så för skojs skull tänkte jag faktiskt lägga ut den. Enligt mig är den dikten den sjukaste i universum. speciellt eftersom vi skulle skriva en dikt till vår dotter i framtiden. här är dikten:

Du stackars lilla flicka
som hava mig som mor
du finns för att jag börja' dricka
och du töjde min mage stor

Nu när du är liten
ska du ej lyktstolpar slicka
då hamnar du i skiten
och jag dig hårt ska kicka
 
Om en okänd gubbe
vill dig upp i skogen ta
slå då honom med en stubbe
och snabbt du måste dra

När du i skolan går
var din egen tjej
du många vänner får
även om du säger nej

När du festa skall
gör det då med måtta
för det kommer bli ditt fall
om du för mycket shotta'

Om du en pojke gilla
vänta tills du blir stor
innan du låter honom pilla
och du blir en mor

Om en pojke dig sviker
ta då ut din hämnd
du kommer njuta när han skriker
av smärta när hans korv blir klämd

När du ska bosätta dig nånstans
bo ej i Morgongåva
för då får du ingen chans
att bli normal, det kan jag lova

om du en dotter skaffar
tro mig, det är ingen lek
men om du henne straffar
gör det då med kärlek

Närdu blir en kärring
skaffa en cool permobil
så du inte får en skadoförvärring
och fraktas bort som lik i bil

Din mor har alltid rätt
tänk på mina visa råd
på mitt kloka sätt
och påmina dumma dåd

skaparna till den här underbara dikten är Jag, tollet och khokho :)

//Michan


Något du har på hjärtat?
Postat av: charlotte

gaahh jaja... :P

2009-04-16 @ 11:15:36
URL: http://musicismylife.blogg.se/
Postat av: Michan

haha XD

2009-04-16 @ 18:27:03
Postat av: Eva

hhhahaahhahahaha fettt bra ju:D

2009-04-16 @ 19:23:12
URL: http://stengard.blogg.se/
Postat av: michan

visst är den!!! hihi XD

2009-04-16 @ 19:51:41
Postat av: charlotte

gaah jaa typ men han ska jobba 4 dagar och sedan typ chilla 2... men ändå! =P

2009-04-17 @ 14:02:14
URL: http://musicismylife.blogg.se/
Postat av: Michan

men ändå.. smygsemestra sådär XD

2009-04-17 @ 18:59:16
URL: http://michaelasjostrom.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg:

Ditt snygga namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0